Blogi
Blogi
HR-alan koronavuoden suunnanmuutokset ja tulevaisuuden visiot
Henkilöstöpalvelualan muutosten vuosi – oppeja, kurssinmuutoksia ja tulevaisuudennäkymiä Vuosi 2020 mullisti työelämän pysyvästi. Koronapandemia on jättänyt jälkensä myös henkilöstöpalvelualaan, joka elää nyt vahvaa muutosvaihetta. Elpymisen merkkejä on kuitenkin jo ilmassa, kertovat alan toimijat. HR Viesti haastatteli helmikuussa 2021 Innolink Staff Oy:n toimitusjohtaja Jarkko Varviota ja liiketoimintajohtaja Lari Nurmea, Henkilöstöpalveluyritysten liiton puheenjohtajaa ja ManpowerGroupin Suomen toimitusjohtaja […]
Blogi
Innolink Staff luottaa Mepco-palkanlaskentajärjestelmään
Palkanlaskijan työaika puolittui Mepco-palkanlaskentajärjestelmän ansiosta Pari vuotta sitten toiminnan kasvaessa Innolink Staff alkoi miettiä ulkoistetun palkanlaskennan ottamista omiin käsiin. Samoihin aikoihin tiimiin liittyi palkanlaskija Riikka Huuhtanen, joka ammattitaidollaan auttoi kartoittamaan palkanlaskentajärjestelmien ohjelmistokumppaneita ja oli näin mukana heti valitun ohjelmiston käyttöönoton alusta saakka. “Kävimme keskusteluja useamman eri ohjelmistotoimittajan kanssa, mutta Mepcon käytettävyys ja monipuolisuus tekivät vaikutuksen. […]
Blogi
Kotkan Energia tuntee asiakkaansa
Kotkan Energian asiakkuuspäällikkö Risto Mellas energiayhtiöiden asiakastutkimuksen tuloksista: "Pyrimme parantamaan asiakastyytyväisyyttä kehittämällä tuotteita ja palveluita yhä edelleen, vaikka ne ovatkin jo hyvällä tasolla. Haluamme olla tulevaisuudessakin alamme ykkönen."
Blogi
Seinäjoen Energian paikallisen ja ystävällisen asiakaspalvelun arvostus noussut
Seinäjoen Energia kehityspäällikkö Sanna Takala energiayhtiöiden asiakastutkimuksen merkityksestä: "Energia-ala ja maailma ympärillä ovat koko ajan muutoksessa ja niin myös asiakkaiden arvot. Hiilineutraalius nousee esille koko alaa muuttavana tekijänä. Meidän on pysyttävä muutoksessa tietoisesti mukana, etteivät päätökset perustuisi pelkkään mutu-tuntumaan.”
Artikkeli
Lähtömaatestaus varmistaa osaamisen tason
Kansainvälisellä työväestöllä on edelleen hankaluuksia sopeutua suomalaiseen työelämään. Syitä voi olla useita. Lähtömaatestauksen tavoitteena on ennen kaikkea helpottaa asiakasyritystemme rekrytointeja ja tarjota Suomeen hakeutuville työntekijöille mahdollisuus näyttää taitonsa jo kotimaassaan. Samalla työnhakija saa testin myötä tuntumaa tulevista työtehtävistään, joten se auttaa myös häntä motivoitumaan ja arvioimaan sitä, onko tuleva työ todella häntä varten.
Blogi
Tiedolla johtamisen havaintoja ja ratkaisuja korona-arjessa 3/3
Keskustelemme Innolinkillä kolmiosaisessa "Tiedolla johtamisen havaintoja ja ratkaisuja korona-arjessa" -blogisarjassamme, miten koronapandemia on vaikuttanut kuluneen vuoden aikana ja miten se tulee vaikuttamaan julkisen ja yksityisen sektorin asiakkaidemme tiedolla johtamisen tarpeisiin ja tutkimusratkaisuihin. Onko poikkeustilasta tullut jo uusi normaali vai palautuuko entinen arki? Osa 3. Kulttuurin, muuttoliikkeen ja matkailun muutos
Blogi
Tiedolla johtamisen havaintoja ja ratkaisuja korona-arjessa 2/3
Keskustelemme Innolinkillä kolmiosaisessa "Tiedolla johtamisen havaintoja ja ratkaisuja korona-arjessa" -blogisarjassamme, miten koronapandemia on vaikuttanut kuluneen vuoden aikana ja miten se tulee vaikuttamaan julkisen ja yksityisen sektorin asiakkaidemme tiedolla johtamisen tarpeisiin ja tutkimusratkaisuihin. Onko poikkeustilasta tullut jo uusi normaali vai palautuuko entinen arki? Osa 2. Työelämän ja liiketoiminnan digitalisoituminen.
Blogi
Edelläkävijäorganisaatiot hyödyntävät enemmän kovan datan ja henkilöstökokemuksen yhdistämistä
Olemme luoneet avainasiakkaillemme HR-datan korrelaatioanalyysimallin, jonka avulla voidaan määritellä, kuinka suuri yhteys on henkilöstön tyytyväisyyden ja tuottavuuden, tehokkuuden, koulutuksen vaikuttavuuden tai sairauspoissaolojen välillä.
Blogi
Tiedolla johtamisen havaintoja ja ratkaisuja korona-arjessa 1/3
Keskustelemme Innolinkillä kolmiosaisessa "Tiedolla johtamisen havaintoja ja ratkaisuja korona-arjessa" -blogisarjassamme, miten koronapandemia on vaikuttanut kuluneen vuoden aikana ja miten se tulee vaikuttamaan julkisen ja yksityisen sektorin asiakkaidemme tiedolla johtamisen tarpeisiin ja tutkimusratkaisuihin. Onko poikkeustilasta tullut jo uusi normaali vai palautuuko entinen arki? Osa 1. Tiedonkeruu ja turvallisuus.