24.05.2022 Kirjoittaja Ari Vallin & Atte Pentikäinen

Strategiat kuntoon ennen pelin käynnistymistä

Innolinkin Ari Vallin ja Atte Pentikäinen pohtivat blogissa joukkueurheilun ja lätkämaailman yhtäläisyyksiä liike-elämään ja yritysten toimintaan. On yllättävää kuinka paljon urheilumaailmasta voidaan ammentaa yrityselämään.

Sentterillä on oltava pelisilmää ja tajua kahden suunnan pelistä. Liike-elämän sentterit eli asiakaspäälliköt omissa rooleissaan samaan tapaan huolehtivat kahden päädyn välissä kiekon liikkumisesta parhaalla mahdollisella tavalla. Ennen varsinaisen peliputken käynnistymistä suunnitellaan ja hiotaan pelistrategiat kuntoon.

”Nyt on korkea aika laittaa peli rullaamaan. Strategiat ja joukkueen kyvykkyydet sparrataan ensin kuntoon. Samalla varmistetaan paras roolitus ennen varsinaisen peliputken alkua”, kuittaa Ari Vallin ja jatkaa: ”Kun hektinen pudotuspelivaihe on jo käynnissä ja pelipäivä-huilipäivä-pelipäivä -putki on täysillä päällä, rajuja suunnanmuutoksia on hankala tehdä pelikuvioita kokonaan sekoittamatta.”

Ilman dataa ja siitä jalostettua tietoa on vain mielipiteitä

Joukkueurheilussa pelaajia tutkitaan ja analysoidaan etukäteen tarkalla seulalla: kestävyys, ketteryys, kiihdytysnopeus, pelikunto, paineensietokyky ja paljon muuta. Datasta saadun tiedon avulla nähdään pelaajien potentiaali ja löydetään jokaiselle pelaajalle paras mahdollinen rooli. Jokainen pelaaja on omassa roolissaan tärkeä ­– puuttuminen näkyy ja tuntuu. Myös organisaatioiden nykyinen pelikunto ja roolitus pitää tarkistaa ja huoltaa ajoissa kuntoon.

Atte Pentikäinen pohtii: ”Dataa kerätään koko ajan hirveitä määriä ja sitä tutkitaan lyhyellä syklillä ja laajalla kaarella. Mitä pienimmätkin tekijät voivat lopulta olla oleellisia ja vaikuttaa eniten lopputulokseen – tavoitteisiin pääsyyn. Analysoinnin avulla saadaankin syvempää tietoa ja jopa skenaarioita tulevista mahdollisuuksista. Ihan kuin tiedolla johtamisen ratkaisuissa.”

Asiakaspäällikkö on kuin osa asiakkaan tiimiä

Yksilöt oikeissa rooleissa ja taidoilla muodostavat yhdessä koko joukkueen toimintakyvyn ja saumattoman dynaamisen koneiston. Asiakaspäällikön tehtävänä on löytää asiakkaalle paras mahdollinen ratkaisu oikeaan hetkeen ja huolehtia projektien hoitumisesta parhaalla mahdollisella tavalla maaliin. Ja sparrata koko joukkue – oikeastaan molemmissa päädyissä ­– pelaamaan parastaan kohti yhteistä tavoitetta.

”Meillä Innolinkissä puhutaan kumppanuudesta ja asioiden ratkomisesta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Luotetaan toisiimme ja puhutaan asioista avoimesti. On myös meidän tavoitteemme, että asiakkaamme menestyvät”, painottavat Pentikäinen ja Vallin yhdestä suusta.

 

Ota yhteyttä. Meille voi soittaa milloin vaan ­– puhelin on aina päällä:

Asiakaspäällikkö
Ari Vallin
ari.vallin@innolink.fi
+358 50 460 9720

Asiakaspäällikkö
Atte Pentikäinen
atte.pentikainen@innolink.fi
+358 50 359 5787

#innolink #tiedollajohtaminen #innolinkstaff #yhdessärohkeastiketterästi #pelipäivä

 

PS
Arskalla on asiaa: Vuoden 2022 Tiedolla Johtajien etsintä on käynnistynyt.
Katso video ja klikkaa kampanjasivulle ilmiantamaan omat ehdokkaasi.

 

Lue myös blogisarjan 2. osa: Silloin runtataan, kun paikka on auki