Asiakkuuksien ja ilmiöiden tiedolla johtaminen
Tiedolla johtamisen ratkaisumme auttavat muuttamaan organisaatiosi toiminnassa syntyvän businesskriittisen tiedon tulokselliseksi johtamiseksi. Ajantasainen tiedolla johdettu päätöksenteko tuo uusia kasvunäkymiä ja kilpailukykyä liiketoimintaasi. Näkökulmana on asiakkuuksien tiedolla johtaminen, koska asiakkaat ovat yrityksesi tärkein menestystekijä. Tukenasi ovat niin analytiikka-, tietojärjestelmä- kuin tutkimuspalvelummekin. Tiedolla johtamalla päätöksenteko vie organisaatiotasi mitattavasti kohti strategisia ja toiminnallisia tavoitteita ja tuo liiketoimintaasi uutta vaikuttavuutta.
Tiedolla johtamisen ratkaisut yksityiselle sektorille
Käynnistämme tarpeidenne pohjalta tiedolla johtamisen kokonaisratkaisun rakentamisen. Datasta ja oleellisista avainmittareista tuotetun tiedon avulla voit seurata etenemistä kohti liiketoimintasi strategisia tavoitteita jopa reaaliaikaisesti.
Uusasiakashankinta
Kartoitamme mitä uusasiakashankinnan kohtaamispisteissä tapahtuu – mistä ja miten löytyvät potentiaaliset uudet asiakkaat. Mitkä myyntitoimenpiteet ovat tehokkaimpia? Mikä on brändisi tila ja vetovoima suhteessa kilpailijoihin ja mitä myyntiin liittyviä ilmiöitä markkinassa on valloillaan. Edellyttävätkö kilpailijakentässä tapahtuvat muutokset ketterää reagointia?
Asiakaspito
Tuomme sinut asiakkuutesi businesskriitisen tiedon lähteille. Selvitämme asiakaskokemuksen nykytilan. Tutkimme asiakaspoistumaan johtavia syitä ja asiakaspitoa vahvistavia tekijöitä. Kartoitamme ennaltaehkäisevia toimenpiteitä. Selvitämme, miten asiakkaiden sitoutuneisuutta voidaan vahvistaa ja optimoimme esimerkiksi tuoteoportfoliota tai hinnoittelua.
Asiakkuuksien laajentaminen
Tunnistamme strategisia asiakkuuksia joissa piilee paras kasvupotentiaali. Selvitämme vuorovaikutussuhteita, myynnin onnistumista, sitoutuneisuuden astetta ja asiakastyytyväisyyttä – mitä asiakkuuden kriittisissä vaiheissa tapahtuu. Optimoimme liiketoimintalähtöiseen asiakkuuksien johtamis- ja toimintamalliin määrätietoista asiakkuuksien syventämistä ja kannattavaa kasvua tukevat askelmerkit. Löydämme uusia menestystekijöitä, jotka vahvistavat imagoa ja liiketoimintaa sekä määrittelemme kasvuskenaarioita.
Trendit ja ilmiöt tiedolla johtamisessa
Seuraamme tarkalla silmällä mitä Suomessa ja maailmalla tapahtuu. Trendien ja ilmiöiden vaikutukset toimintaympäristöjen muutoksiin ja asenneilmapiiriin etenkin suhdanneherkillä toimialoilla kulminoituvat nopeasti liiketoimintaan ja vaativat ketterää reagointivalmiutta. Tehokkaan tiedolla johtamisen avulla muutosvalmius ja ennakointikyky voidaan hioa huippuunsa.
Pidämme huolen siitä, että saat keskittyä tekemään vaikuttavia päätöksiä, jotka perustuvat reaaliaikaiseen ja merkittävään tietoon.
Asiantuntijamme
Asiakastyöt
Asiakaskuntaamme kuuluu 40 Suomen sadasta suurimmasta yrityksestä. Lisäksi teemme yhteistyötä merkittävien julkisen sektorin organisaatioiden kanssa.
Blogi
Kaipaatko inspiraatiota? Asiantuntijoidemme kirjoituksista saat uusia ajatuksia organisaatiosi tiedolla johtamiseen.
Blogi
Tunnista tiedolla johtamisen mahdollisuudet
Oma näkemyksemme liiketoiminnan nykytilasta saattaa olla hyvinkin erilainen kuin asiakkaiden ja sidosryhmien kokemus. Mutta luotettavan, reaaliaikaisen tiedon avulla pystymme luomaan tarkemman arvion markkinatilanteesta, jossa toimimme, ja hahmotamme selkeämmin minne ja miten haluamme myös tulevaisuuskuvan osalta päästä, painottaa Pekka Vuorela.
Blogi
Kumppanuuden kautta näkemyksellisempää tiedolla johtamista
Innolink Groupin toimitusjohtajan Pekka Vuorelan teesit Tiedolla Johtaja 2022 -gaalassa 27.10.2022. Hyvä asiakaskokemus ei ole vain ylevä tavoite vaan se todenteolla näkyy viivan alla.
Blogi
Luo liiketoiminnastasi menestystarina – panosta erinomaiseen asiakaskokemukseen
Erinomainen asiakaskokemus on kilpailuetu yrityksille. Mutta miten markkinoilla voi erottautua parhaiten tarjoamalla asiakkaille erinomaista asiakaskokemusta? Yleensä asiakaskokemuksen parantaminen alkaa ongelmien korjaamisella, mutta se ei yksin riitä rakentamaan menestystä businessmaailmassa. Tarvitaan jatkuvia toimenpiteitä ja pelkän reagoinnin sijaan suunnitelmallisuutta, jotta asiakaskokemus muuttuisi aidosti tavoiteltuun suuntaan.
Blogi
Silloin runtataan, kun paikka on auki
Silloin runtataan, kun paikka on auki. Miksi joku aina niistää toisten nenät paremmin? Innolinkin asiakaspäälliköt Ari Vallin ja Atte Pentikäinen pohtivat blogissa joukkueurheilun yhtäläisyyksiä liike-elämään ja organisaatioiden toimintaan. On yllättävää kuinka paljon urheilumaailmasta voidaan ammentaa yrityselämään. Tutustu blogisarjan toiseen osaan.
Blogi
Strategiat kuntoon ennen pelin käynnistymistä
Innolinkin Ari Vallin ja Atte Pentikäinen pohtivat blogissa joukkueurheilun ja lätkämaailman eroja ja yhtäisyyksiä liike-elämään ja organisaatioiden toimintaan. On yllättävää kuinka paljon urheilumaailmasta voidaan ammentaa yrityselämään. Tutustu blogisarjan ensimmäiseen osaan.
Seuraa ajankohtaisia tapahtumiamme
Autamme sinua muuttamaan liiketoiminnassasi syntyvän tiedon tulokselliseksi johtamiseksi.
Tilaa Innolinkin
uutiskirje ja olet ajan tasalla