Tutkittu tieto finanssialan kilpailuetuna

Finanssialalla kilpailukyky rakentuu asiakaskokemuksen, markkinatilanteen ja henkilöstön hyvinvoinnin ymmärtämisestä. Oikea tieto mahdollistaa päätöksenteon, jolla vahvistat asiakasuskollisuutta, tehostat toimintaasi ja tuet strategista kasvua.

Olemme finanssialan toimintaympäristön ja erityispiirteet tunteva tutkimusasiantuntija, jolta saat kaikki tutkimuspalvelut saumattomana kokonaisuutena. Toimimme strategisena kumppaninasi tiedolla johtamisessa: saat meiltä kokonaisvaltaisen näkemyksen sekä konkreettisia toimenpidesuosituksia, joilla kehität liiketoimintaasi tavoitteidesi mukaisesti. 

Asiakaskokemuksen mittaaminen – kilpailuedun ytimessä

Ymmärrys asiakkaan tarpeista on finanssialalla ensiarvoisen tärkeää, sillä asiakkaat vertailevat aktiivisesti eri toimijoita. Luottamus, palvelun laatu ja henkilökohtainen asiakassuhde ovat kaiken kulmakiviä. Asiakastutkimusten avulla voit kehittää palveluita, vahvistaa asiakaslojaliteettia ja erottua kilpailijoista.

Työkaluina strateginen ja jatkuva asiakastutkimus:

  • Vuosittaiset laajat tutkimukset tarjoavat syvällistä tietoa asiakasstrategian suunnitteluun ja kehittämiseen.
  • Jatkuvat asiakaspulssit tarjoavat reaaliaikaista palautetta ja mahdollistavat nopean reagoinnin.
  • Tutkimukset mittaavat mm. asiakastyytyväisyyttä, palvelun laatua ja asiakasuskollisuutta.

Tutkimuksen kohteita:

  • Henkilöasiakkaat
  • Yritysasiakkaat
  • Varainhoito
  • Asiakaspalvelu
  • Myyntikohtaamiset ja avainpisteet
  • Asiakaspoistuma
  • Yhteistyökumppanit

 

Lue lisää asiakaskokemuksen mittaamisesta

Markkinatilanteen kartoittaminen – strategisia oivalluksia päätöksenteon tueksi

Markkinoiden ja brändin ymmärtäminen on välttämätöntä asiakaskunnan tarpeiden ja kilpailuaseman kehittämisessä. Markkinatutkimusten avulla voit tehdä tärkeitä havaintoja, löytää menestymisen mahdollisuuksia ja kohdistaa investoinnit oikein.

Markkinatutkimus:

  • Auttaa tunnistamaan asiakaskunnan tarpeet ja toimintamallit.
  • Selvittää markkinoiden kilpailutilannetta, dynamiikkaa ja kehityssuuntia.
  • Tukee markkina-aseman vahvistamista ja brändin kehittämistä.

Bränditutkimus:

  • Arvioi brändin tunnettuuden ja vetovoimatekijät.
  • Tukee markkinointiviestintää ja kilpailuetujen tunnistamista.

Tutkimuksen kohteita:

  • Brändin tunnettuus ja vetovoima
  • Kilpailutilanne
  • Markkinapotentiaalin kartoitus

 

Lue lisää markkinatilanteen kartoittamisesta

Henkilöstökokemuksen mittaaminen – pohja kilpailukyvylle

Hyvinvoiva henkilöstö on menestyksen perusta, sillä henkilöstökokemus vaikuttaa suoraan asiakaskokemukseen, tehokkuuteen ja innovaatioihin. Finanssialan asiantuntijuus ja korkea palvelutaso edellyttävät henkilöstön jatkuvaa kehittämistä. Henkilöstötutkimuksella saat kokonaiskuvan organisaatiosi toiminnan vahvuuksista ja kehittämiskohteista.

Henkilöstötutkimus ja henkilöstöpulssi:

  • Vuosittaiset henkilöstötutkimukset tarjoavat kokonaiskuvan työhyvinvoinnista.
  • Pulssikyselyt mahdollistavat nopean reagoinnin ja tuovat esiin ajankohtaisia kehitystarpeita.
  • Mittaa mm. työmotivaatioon, johtamiseen ja työnantajamielikuvaan liittyviä tekijöitä.

Tutkimusmuotoja:

  • Henkilöstötutkimus
  • Henkilöstöpulssi
  • 360-arvioinnit
  • 180-johtamispulssi
  • Johtoryhmän toiminnan arviointi
  • Työnantajakuvatutkimus

 

Lue lisää henkilöstökokemuksen mittaamisesta

Asiakastarina: Mandatum johtaa asiakkuuksia ja myyntiä tiedolla

”Koen yhteistyömme strategiseksi kumppanuudeksi. Pohjalla toki on se, että käytämme yhtä yhteistä työkalua tiedon visualisointiin. Sanoisin että arvo, jota Innolinkiltä saamme, on erityisesti sparraus tulosten analysoinnissa ja toimenpiteiden päättämisessä tulosten pohjalta. Lisäksi muiden toimialojen vertailutietojahan me emme ainakaan helposti saa itse ja siihen saamme Innolinkiltä arvokasta perspektiiviä myös”. 

Lasse Alvesalo, johtaja, Yritykset ja Yksityisvarainhoito, Mandatum

 

Lue koko asiakastarina

Tehdään tiedolla johtamisesta teidän kilpailuvalttinne

Tutkitun tiedon avulla varmistat, että organisaatiosi kehittyy ja menestyy niin asiakkaiden, markkinoiden kuin henkilöstönkin näkökulmasta. Hyödynnä vahvaa finanssialan tutkimusosaamistamme – rakennetaan yhdessä juuri teille sopivat tavat tiedolla johtamiseen.

Käytössämme ovat monipuoliset tekniset ratkaisut, joilla kokonaisuudesta saadaan tehokas ja yhtenäinen. Pystymme muun muassa integroitumaan asiakkaan järjestelmiin, automatisoimaan kyselykutsuja ja raportointia sekä hyödyntämään tekoälyä analyysin ja raportoinnin tukena.

Kysy lisää:

Katri Åberg
Asiakkuusjohtaja
katri.aberg@innolink.fi
+358 44 239 7924

Jätä tarjouspyyntö tai viesti

Alla olevalla lomakkeella voit jättää meille viestin tai tarjouspyynnön. Olemme pian yhteydessä sinuun!