Tutkittu tieto energia-alan kilpailuetuna
Energia-alalla kilpailukyky rakentuu asiakaskokemuksen, muuttuvan markkinatilanteen ja henkilöstön hyvinvoinnin ymmärtämisestä. Oikea tieto mahdollistaa päätöksenteon, jolla vahvistat asiakasuskollisuutta, tehostat toimintaasi ja tuet strategista kasvua.
Olemme energia-alan toimintaympäristön ja erityispiirteet tunteva tutkimusasiantuntija, jolta saat kaikki tutkimuspalvelut saumattomana kokonaisuutena. Toimimme strategisena kumppaninasi tiedolla johtamisessa: saat meiltä kokonaisvaltaisen näkemyksen sekä konkreettisia toimenpidesuosituksia, joilla kehität liiketoimintaasi tavoitteidesi mukaisesti.
Asiakaskokemuksen mittaaminen – kilpailuedun ytimessä
Ymmärrys asiakkaan tarpeista on energia-alalla ensiarvoisen tärkeää, sillä asiakkaat ovat entistä valveutuneempia ja vertailevat myös mahdollisuuksien mukaan eri toimijoita. Luottamus, palvelun vastaavuus odotuksiin ja korkeatasoinen asiakaspalvelu ovat kaiken kulmakiviä. Asiakastutkimusten avulla voit kehittää palveluita, vahvistaa asiakaslojaliteettia ja erottua kilpailijoista.
Työkaluina strateginen ja jatkuva asiakastutkimus:
- Vuosittaiset laajat tutkimukset tarjoavat syvällistä tietoa asiakasstrategian suunnitteluun ja kehittämiseen.
- Jatkuvat asiakaspulssit tarjoavat reaaliaikaista palautetta ja mahdollistavat nopean reagoinnin.
- Tutkimukset mittaavat mm. asiakastyytyväisyyttä, palvelun laatua ja asiakasuskollisuutta.
Tutkimuksen kohteita:
- Henkilöasiakkaat
- Yritysasiakkaat
- Asiakaspalvelu
- Asiakaspoistuma
- Yhteistyökumppanit ja muut sidosryhmät
Lue lisää asiakaskokemuksen mittaamisesta
Energiayhtiöt rakentavat luottamusta vastuullisuudella ja hyvällä asiakaskokemuksella
Innolink toteuttaa vuosittain energiayhtiöiden asiakastutkimuksen yhteistyössä Adato Energia Oy:n kanssa. Tutkimuksessa painotetaan asiakaskokemusta sekä asiakkaiden suhdetta omaan energiayhtiöön.
Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan syksyn tutkimukseen!Markkinatilanteen kartoittaminen – strategisia oivalluksia päätöksenteon tueksi
Markkinoiden ja brändin ymmärtäminen on välttämätöntä asiakaskunnan tarpeiden ja kilpailuaseman kehittämisessä. Markkinatutkimusten avulla voit tehdä tärkeitä havaintoja, löytää menestymisen mahdollisuuksia ja kohdistaa investoinnit oikein.
Markkinatutkimus:
- Auttaa tunnistamaan asiakaskunnan tarpeet ja toimintamallit.
- Selvittää markkinoiden kilpailutilannetta, dynamiikkaa ja kehityssuuntia.
- Tukee markkina-aseman vahvistamista ja brändin kehittämistä.
Bränditutkimus:
- Arvioi brändin tunnettuuden ja vetovoimatekijät.
- Tukee markkinointiviestintää ja kilpailuetujen tunnistamista.
Tutkimuksen kohteita:
- Brändin tunnettuus ja vetovoima
- Kilpailutilanne
- Markkinapotentiaalin kartoitus
Lue lisää markkinatilanteen kartoittamisesta
Henkilöstökokemuksen mittaaminen – pohja kilpailukyvylle
Hyvinvoiva ja aikaansaava henkilöstö on menestyksen perusta. Kun henkilöstön kokema innostus ja tekemisen suunnan selkeys kohtaavat, vaikuttaa henkilöstökokemus myönteisesti asiakaskokemukseen, tehokkuuteen ja innovaatioihin. Energia-alan murros ja jatkuva muutos edellyttää myös henkilöstön jatkuvaa kehittämistä. Henkilöstötutkimuksella saat kokonaiskuvan organisaatiosi toiminnan vahvuuksista ja kehittämiskohteista. Tarjoamme myös kattavan ulkoisen vertailuaineiston energia-alan henkilöstökokemuksesta, jotta organisaationne voi ymmärtää oman asemansa suhteessa alan muihin toimijoihin ja tunnistaa kehityskohteet.
Henkilöstötutkimus ja henkilöstöpulssi:
- Vuosittaiset henkilöstötutkimukset tarjoavat kokonaiskuvan työhyvinvoinnista.
- Pulssikyselyt mahdollistavat nopean reagoinnin ja tuovat esiin ajankohtaisia kehitystarpeita.
- Mittaa mm. työmotivaatioon, johtamiseen ja työnantajamielikuvaan liittyviä tekijöitä.
Tutkimusmuotoja:
- Henkilöstötutkimus
- Henkilöstöpulssi
- 360-arvioinnit
- 180-johtamispulssi
- Johtoryhmän toiminnan arviointi
- Työnantajakuvatutkimus
Lue lisää henkilöstökokemuksen mittaamisesta
Tehdään tiedolla johtamisesta teidän kilpailuvalttinne
Tutkitun tiedon avulla varmistat, että organisaatiosi kehittyy ja menestyy niin asiakkaiden, markkinoiden kuin henkilöstönkin näkökulmasta. Hyödynnä vahvaa energia-alan tutkimusosaamistamme – rakennetaan yhdessä juuri teille sopivat tavat tiedolla johtamiseen.
Käytössämme ovat monipuoliset tekniset ratkaisut, joilla kokonaisuudesta saadaan tehokas ja yhtenäinen. Pystymme muun muassa integroitumaan asiakkaan järjestelmiin, automatisoimaan kyselykutsuja ja raportointia sekä hyödyntämään tekoälyä analyysin ja raportoinnin tukena.
Kysy lisää:
Emilia Lehtinen
Asiakkuusjohtaja, energiatoimiala
emilia.lehtinen@innolink.fi
+358 50 353 5451
Jätä tarjouspyyntö tai viesti
Alla olevalla lomakkeella voit jättää meille viestin tai tarjouspyynnön. Olemme pian yhteydessä sinuun!