Innolink

Kirjoittaja

 

Asiakaskokemus on noussut viime vuosina tärkeäksi osaksi monen yrityksen liiketoimintaa. Asiakaskokemus muodostuu yrityksen ja asiakkaan välisissä kosketuspisteissä. Kaikki kosketuspisteet yhdessä muodostavat koko asiakassuhteen kattavan asiakaspolun. Asiakaskokemuksen kehittäminen on ensiarvoisen tärkeää, jotta voidaan tunnistaa erilaiset asiakastarpeet ja jotta vuorovaikutus voidaan keskittää asiakkaille mielekkäimpiin kosketuspisteisiin ja palvelukanaviin. Asiakaskokemuksen kehittämisestä hyötyy niin asiakas kuin yrityskin.

Parempi asiakaskokemus on myös Innolinkin strategian ytimessä. Viime vuonna asiakaskokemuksen kehittämisen vetovastuun Innolinkissa ottivat projektipäällikkö Meiju Ahomäki, joka on työskennellyt Innolinkissä vuodesta 2006 lähtien sekä tutkimuskoordinaattori Hanna Aho, joka liittyi Innolink-jengiin keväällä 2017.

”Valmistuin juuri kauppatieteiden maisteriksi ja kiinnostuin opintojeni aikana asiakaskokemuksesta ja sen kehittämisestä. Innolinkissä olen päässyt jatkuvasti soveltamaan teoriatietoa käytäntöön ja vaikuttamaan siihen, miten Innolink huomioi asiakkaansa parhaalla mahdollisella tavalla”, kertoo Hanna.

Kehityksen ensiaskeleina olemme perustaneet InnoHelpin, joka tarjoaa keskitetyn palvelukanavan asiakkaidemme kysymyksiä ja ongelmatilanteita varten. InnoHelp pureutuu erityisesti InnolinkWeb®-raportointijärjestelmää koskevien asioiden ratkomiseen, mutta yhteydessä voi olla myös muissa tutkimusasioissa.

InnoHelpissä asiakkaita palvelevat Innolinkin omat ammattitaitoiset työntekijät.

”Omat työntekijämme voivat taata parhaan mahdollisen laadun ja palvelun, joten neuvontapalvelun ulkoistaminen ei tullut kysymykseen. Saamme yhteydenpidon aikana mittaamattoman tärkeää tietoa, ja haluamme varmistaa, että voimme hyödyntää tietoa jatkokehityksessä”, Meiju analysoi.

 

InnoHelpin väen tavoittaa arkisin klo 9-15 seuraavista kanavista:

puh. 010 633 0233
email: innohelp@innolink.fi
chatista, joka löytyy InnolinkWeb®-kirjautumisen jälkeen oikeasta alakulmasta

 

”Meille asiakkaat ovat ykkösiä. Ilman heitä ei olisi meitä ja ilman heitä emme edes haluaisi olla me! Asiakkaamme määrittävät pitkälti tekemäämme työtä ja haluamme, että asiakkaiden mielipide näkyy myös kaikessa tekemisessämme. Parhaiten saamme kerättyä asiakkaidemme kokemuksia, ideoita ja kehitysehdotuksia tarjoamalla mahdollisimman monipuolisesti kanavia lähestyä meitä. Konsulttimme tapaavat asiakkaita päivittäin, mutta usein organisaatioissa on suuri joukko muita tutkimustuloksia hyödyntäviä, jotka nyt tavoitamme InnoHelpin kautta”, tiivistää Innolinkin toimitusjohtaja Pekka Vuorela.

Ensiluokkainen asiakaskokemus onkin lopulta koko organisaation vastuulla. Yhdessä tekeminen, avoin vuorovaikutus ja aito halu helpottaa asiakkaiden arkea ovat tekijöitä, joiden uskomme antavat hyvät eväät myös asiakaskokemuksen kehittämisessä jatkuvasti paremmaksi.

 

Meijun ja Hannan tavoitat:

meiju.ahomaki@innolink.fi                                hanna.aho@innolink.fi
puh. +358 50 5811 093                                        puh. +358 50 401 8928


Viimeisimmät artikkelit: