Markkinatutkimus
Markkinatutkimustiedolla vahvistat yrityksesi markkina-asemaa
Markkinatutkimuksella tai markkinapotentiaalikartoituksella selvitetty tieto toimii päätöksenteon tukena, kun halutaan vahvistaa markkina-asemaa, lanseerata tuote tietyissä asiakasryhmissä, laajentaa kokonaan uusille markkina-alueille tai uudistaa brändimielikuvaa sekä palvelu- ja tuotekonsepteja. Tutkimus toimii myös tehokkaana markkinointiviestinnän välineenä.
Tutkimuksen avulla selvität konkreettisesti organisaatiosi aseman ja sen potentiaaliset kasvumahdollisuudet nykyisessä markkinatilanteessa. Lisäksi selvität minkälaista on eri kohderyhmien ostokäyttäytyminen, ja ketkä ovat markkina-alueen päätoimijoita ja kilpailijoita.
Bränditutkimus tarjoaa oivia työvälineitä strategisen maineenhallinnan ja markkinointiviestinnän vaikutusten kartoittamiseen ja kehittämiseen kaikissa asiakaspolun vaiheissa. Bränditutkimuksen avulla selvität konkreettisesti brändisi kokonaistunnettuuden ja top-of-mind-tunnettuuden verrattuna kilpailijoihin, kilpailijat, markkina-aseman, maineen, mielikuvat, haluttavuuden ja asiakaslojaliteetin.
Bränditutkimus
- brändin aseman ja tunnettuuden kartoittamiseen,
- kilpailijaseurantaan ja -vertailuuun,
- myynnin ja markkinaosuuden kasvattamiseen,
- brändimielikuvan kehittämiseen, vahvistamiseen ja uudistamiseen sekä kilpailuedun löytämiseen,
- houkuttelevuutta lisäävien tekijöiden tunnistamiseen ja haluttujen ominaisuuksien liittämiseen brändimielikuvaan,
- asiakaslojaliteetin vahvistamiseem ja
- kokonaisvaltaiseen tiedon hyödyntämiseen.
Markkinatutkimuksiimme kuuluvat myös työnantajatutkimus, hinnoittelututkimus sekä tuote- ja konseptitestaus.
Ota yhteyttä - kerromme mielellämme lisää