Jatkuva asiakastutkimus
Projektit • Toimitukset • Asiakaspalvelu • Myynti
Jatkuva reaaliaikainen asiakaskokemuksen mittaaminen varmistaa, että kehitystä tapahtuu asiakaskokemuksen ja organisaation tavoitteiden kannalta tärkeimmissä avainprosesseissa ja oikeat asiat pysyvät agendalla sekä mahdollistavat nopean reagoinnin poikkeamiin. Jatkuva tiedon kerääminen, seuranta ja tiedon pohjalta tehtävät toimenpiteet johtavat syvempiin asiakassuhteisiin ja tyytyväisempiin asiakkaisiin.
Jatkuva reaaliaikainen asiakaspalautteen kerääminen varmistaa, että kehitystä tapahtuu asiakaskokemuksen ja organisaation tavoitteiden kannalta tärkeimmissä avainprosesseissa.
Asiakaspalautetta tulee kerätä organisaation toiminnan kannalta oleellisimmissa mittauspisteissä, kuten esimerkiksi projektien ja toimitusketjun eri vaiheissa sekä asiakaskohtaamisten ja myyntitapahtumien yhteydessä.
Jatkuvan asiakastutkimuksen avulla organisaation tavoitteiden kannalta oikeat asiat pysyvät agendalla sekä mahdollistavat nopean reagoinnin poikkeamiin. Esimerkiksi kyselyssä jätettyihin yhteydenottopyyntöihin ja tyytymättömien asiakkaiden palautteisiin voidaan reagoida nopeasti.
Jatkuva tiedon kerääminen, seuranta ja tiedon pohjalta tehtävät toimenpiteet johtavat syvempiin asiakassuhteisiin ja tyytyväisempiin asiakkaisiin.
Visualisoitu tieto osana organisaation arkea luo toimintamallin tutkitun tiedon käsittelemiseksi ja hyödyntämiseksi. Selkeän ja helppokäyttöisen raportointiportaalin avulla voit seurata asiakastyytyväisyyden kehittymistä ja tehdä tietoon perustuvia päätöksiä ja toimenpiteitä.
Asiakaspalautteen jatkuva kerääminen mahdollistaa toiminnan pitkäjänteisen ja suunnitelmallisen kehittämisen. Jatkuvan asiakastutkimuksen avulla tunnistat organisaationne vahvuudet ja tärkeimmät kehityskohteet ja pystyt seuraamaan tekemienne toimenpiteiden vaikutusta asiakastyytyväisyyteen.
Asiakaspulssi sparraa Mandatumin myyjät huippusuorituksiin
“Positiivinen palaute kannustaa hoitamaan hyvin jälkityöt ja
negatiivinen korjaamaan tilanteen. Seuranta saa myyjän pistämään
kaikkensa peliin ja suhtautumaan jokaiseen asiakaskäyntiin yhtä
arvokkaana mahdollisuutena ilman ennakkoasenteita. Asiakkaat
arvostavat aitoa välittämistä ja kuuntelemista, kun ongelmatilanteisiin
reagoidaan nöyrästi ja vilpittömästi.”
Lasse Alvesalo
Yritykset ja yksityisvarainhoito
Mandatum Oyj
Kestävää kasvua yhdessä asiakkaiden kanssa
“Olen saanut olla mukana vuosikymmenen ajan
kehittämässä asiakaskokemusta, sen hallintaa ja tiedon
hyödyntämistä mm. toimiessani Metsä Forestin
jäsenpalvelujohtajana. Innostavinta on ollut tulosten
kehittyminen relevantin tiedon ja toimenpiteidemme
ansiosta. Tiedon hyödyntäminen on vahvasti arjessa mukana
ja tuloksia jalkautetaan myös kentälle aktiivisesti. “
Hannes Vickholm
Lappeenrannan hankintapiirin päällikkö
Metsä Group
HSY:llä hyödynnetään tutkittua tietoa laajasti
osana toiminnan ja resurssien suunnittelua
”Merkittävä onnistuminen viimeisen vuoden aikana on se, että
olemme saaneet pidettyä jatkuvan asiakaskokemuksen todella
hyvällä tasolla.
Kun mitataan, niin myös henkilöstö kokee, että heidän työnsä
on tärkeää ja merkityksellistä, joka vaikuttaa
työntekijäkokemukseen ja sillä on taas suora vaikutus
asiakaskokemukseen – hyvä ruokkii hyvää.”
Tuija Hakamäki
Helsingin Seudun Ympäristöpalvelut
Valitse kumppaniksesi Innolink
Innolink on yksi Suomen johtavista tutkimusyrityksistä. Yli kolmekymmentä vuotta jatkuneen toimintamme aikana olemme toteuttaneet jatkuvia asiakastutkimuksia laajasti eri toimialoille ja erilaisille kohderyhmille. Meillä on pitkä kokemus esimerkiksi erilaisten projektiseurantojen sekä myynnin ja asiakaspalvelun tutkimusten toteuttamisesta.
Kun valitset tutkimuskumppaniksesi Innolinkin, saat käyttöösi laajan asiantuntemuksemme, monipuoliset tiedonkeruumenetelmät sekä parhaat raportointityökalut. Voimme toteuttaa tutkimuksesi tiedonkeruun esimerkiksi kuluttajapaneelissa, verkko- tai sms-kyselyllä, puhelinhaastatteluilla tai kasvokkain tapahtuvilla haastatteluilla. Tulokset raportoimme selkeästi ja helposti hahmotettavassa muodossa. Autamme sinua myös jalkauttamaan tutkimuksen tulokset käytäntöön.
Innolinkin asiakkaat ovat tutkitusti tyytyväisiä.
Jätä tarjouspyyntö tai viesti
Alla olevalla lomakkeella voit jättää meille viestin tai tarjouspyynnön. Olemme pian yhteydessä sinuun!