Innolink

Kirjoittaja

 

Kevään mittaan Innolinkissa on työstetty brändi- ja strategiatyötä. Innolinkin visiota, missiota ja arvoja on rakennettu yhdessä ja osallistavasti koko Innolinkin voimin. Työ huipentui huhtikuun lopulla pidetyssä Konsernipäivässä, jossa lanseeratut arvot – yhdessä, rohkeasti, ketterästi – tuntuivat Innolink-jengistä, kuten itseämme kutsumme, heti omannäköisiltä. Seuraavaksi vuorossa on se haastavin ja tärkein vaihe: strategian jalkauttaminen Innolinkin arkeen ja jokapäiväiseen tekemiseen.

Visioksi Innolinkissa on kiteytetty halu olla tiedolla johtamisen suunnannäyttäjä. Innolink tuottaa asiakkailleen perinteisen mainonnan ja markkinoinnin ratkaisuja sekä uudenlaisia sosiaalisen median ja verkkonäkyvyyden palveluita.

Missionamme puolestaan on helpottaa johtamisen arkea. Jotta pystymme lunastamaan lupauksen asiakkaillemme, on meidän itsemme myös uudistuttava ja kehityttävä jatkuvasti. Viimeksi tänään pidetyssä kuukausikokouksessa kävimme varsin vilkasta debattia pohtiessamme Forbesin listaamia 2017 markkinoinnin trendejä. Eniten keskustelua herättivät interaktiiviset sisällöt, vaikuttajamarkkinointi ja mobiilivideot. Samaan aikaan kun edellä mainitut ilmiöt on listattu kovimmiksi globaaleiksi markkinointitrendeiksi vuodelle 2017, pyytävät monet asiakkaamme hyvin perinteistä markkinointia ja sen luovaa toteuttamista sisältöjen ja kanavien osalta.

Halu, osaaminen, asiakkaiden tarpeiden kuuntelu, uudet työvälineet ja yhtiön suunta eivät aina asetu kivaksi ja yhdenmuotoiseksi kokonaisuudeksi ilman yhdessä tehtyä työtä ja vaivannäköä. Välillä sopivasti leimahtaa, kun tiimit pitävät asiakkaidensa puolta ja samaan aikaan toimitusjohtaja vaatii uudenlaista asennetta ja edelläkävijyyden rakentamista. Toisella puolella riskinä on liian innokas trendien seuraaminen ja voimakkaat painotukset uusien digitaalisten välineiden hyödyntämiseen.

Me Innolinkissä uskomme, että sisällön tuotannon ja strategisen brändityön voi yhdistää toimivalla ja uudella tavalla innovatiivisen digitaalisen markkinoinnin kanssa. Se vain vaatii aiempaa parempaa suunnittelua, itsensä jatkuvaa haastamista ja entistä nopeampaa toteutusta. Yhtälö on vaikea toteuttaa, mutta ei mahdoton. Välillä täytyy ottaa rohkeita sivuaskeleita ja olla valmis luopumaan jostain, jotta uudellekin on tilaa.

 

Kysy lisää

PEKKA VUORELA


Email: pekka.vuorela@innolink.fi
Puh: +358 50 571 8804


Viimeisimmät artikkelit:

Tilaa Innolinkin uutiskirje ja ryhdy tiedolla johtajaksi.

 

Miten voimme helpottaa arkeasi? Jätä viesti, niin otamme sinuun yhteyttä.

 

Ota yhteyttä