Referenssi

Äänekosken kaupunki

Tulevaisuus asuu täällä – uudistimme kaupungin brändin ja ilmeen

Toteutimme Äänekosken kaupungin mielikuva- ja bränditutkimuksen, jonka mukaan Äänekoski tunnetaan teollisuudesta sekä luonnosta ja luonnon kauneudesta. Tutkimuksen yhteydessä todettiin, että Äänekosken kaupungin brändi hyötyisi kirkastamisesta ja visuaalisen ilmeen uudistamisesta ja yhteistyötä jatkettiin brändityön muodossa.

Nyt brändityön tulokset on saatu käyttöön ja uusi brändi ohjaa kaupungin viestinnän ja markkinoinnin sisältöjä. Uusi slogan Tulevaisuus asuu täällä viestii vahvasta uskosta tulevaan ja toisaalta sen eteen jo tehdystä työstä. Kaupungin uusi logo on nimeltään Tulevaisuuden koski.

– Tunnuksessa luonnon ja teollisuuden symbioosista kasvaa luottamus tulevaisuuteen, kertoo logon suunnitellut AD Heini Jalovaara. – Logon vihreä pisara kuvaa luontoa, tummanharmaa teollisuutta ja kaupunkimiljöötä ja turkoosinsininen uutta ympäristöystävällistä teknologiaa.

Uuden visuaalisen ilmeen mukaisessa kuvamaailmassa välittyy Äänekosken tavoitemielikuva: moderni kaupunki keskellä maaseutua.

Äänekosken uusi ilme näkyy mm. kaupungin nettisivuilla, lomakkeistossa ja ilmoittelussa. Visuaalisen uudistuksen lisäksi Äänekosken kaupunki on selkeyttänyt kaupungin palvelurakenteita. Kuntalaisten ja muiden kohderyhmien on helpompi löytää etsimänsä tieto nettisivuilta. Digitaalisessa maailmassa uudistustyö jatkuu koko ajan – koska Tulevaisuus asuu täällä.