Tutkimus

Tunturi

Polkaisimme vauhtia someen

Suomen tunnetuin polkupyöräbrändi Tunturi halusi vauhdittaa somenäkyvyyttään ja käynnisti yhteistyön kanssamme.

Tunturille toteutettu Digitaalisen jalanjäljen auditointi kartoitti Tunturin ja sen tuotteiden löydettävyyttä verkossa. Selvitys paljasti miten kuluttajat löytävät Tunturin tuotteet polkupyöriin ja niiden käyttöön liittyviä hakuja tehdessään. Samalla tutkimme, miten Tunturin sivustot löytyvät ja toimivat kilpailijoihin verrattuna. Tunturi osoittautui kilpailijoita halutummaksi brändiksi myös verkkohakujen perusteella, mutta kehityspisteitäkin löytyi.

Tunturi hyödynsi auditoinnin tulokset verkkosivustouudistuksessaan. Samalla käynnistyi Sosiaalisen median strategian työstäminen kanssamme. Pyöräily on paljon muutakin kuin polkupyörä tuotteena tai pyöräily liikuntana ja siirtymisenä paikasta toiseen. Tunnistimme erilaisia somessa kommunikoivia ”pyöräilijäheimoja”, joille pyöräily merkitsee eri asioita – tyyliä, ympäristöystävällisyyttä, hyötyliikuntaa, itsensä ylittämistä, liikkumisen vapautta, intohimoa. Pyöräily on esimerkiksi tätä: #maantiepyöräily #pyörällätöihin #pyöräretki #kaupunkiseikkailu #apupyörätpois #fatbike #yksivaihde #pyöräilyhaaste #suomenkesä #talvipyöräily

Somestrategian tuloksena löydettyjä kohderyhmiä tavoitellaan eri keinoin, ja käytössä on aiempaa laajempi kanavavalikoima. Tunturin omien kanavien lisäksi vastaamme Tunturin vaikuttajamarkkinoinnista somessa, hakukonemarkkinoinnista sekä ja somen maksetusta mainonnasta.

Valitsen asiantuntijat, joiden osaamiseen voin luottaa. Innolinkin kanssa minulla on pitkä yhteistyösuhde. Työskentely on vaivatonta ja hedelmällistä. Heitän ilmoille keskeneräiset ajatukseni ja yhdessä muotoilemme ne valmiiksi. Saan hyviä näkökulmia ja vastauksia.

Riku-Pekka Mikkonen
Head of Sales and Customer care
Tunturi-Hellberg Oy Ltd