Referenssi

Älvsbytalo -monikanavainen brändiuudistus

tablet hands

Älvsbytalo Oy on Pohjoismaiden suurimman tilaelementtitalojen valmistajan Älvsbyhus AB:n suomalainen tytäryhtiö. Talovalmistaja toimii voimakkaasti kilpaillussa markkinatilanteessa, jossa erottuminen ja kohderyhmän jatkuva tavoittaminen on elintärkeää.

Vuosi 2017 oli Älvsbytalolle muutoksen vuosi. Koko Älvsbytalon talomallisto uudistui, samoin yrityksen brändi ja visuaalinen ilme. Talomalliston muutos tarkoitti muutosta koko toiminnassa ja vahvaa murrosvaihetta: vanhojen talomallien myynti lopetettiin, uudet talomallit tuotiin markkinoille, ja tehtaaseen suunniteltiin ja rakennettiin kokonaan uusi tuotantolinjasto. Kyseessä oli Älvsbytalon historian suurin muutos ja merkittävä investointi. Asiakkaan tilaus oli siis tuoda tämä muutos kuluttajien tietoisuuteen uuden brändin ja visuaalisen ilmeen myötä.

Perustimme ratkaisumme Älvsbytalon strategian syvälliselle ymmärrykselle: Uusi brändi ja ilme esittelivät Älvsbytalon modernina toimijana, joka kohtaa asiakkaansa arjessa ja tarjoaa mahdollisuuden toteuttaa omien tarpeiden mukainen koti erinomaisella hinta-laatusuhteella. Älvsbytalon logo, värimaailma ja kuvamaailma muutettiin. Uuden ilmeen raikkaat värit, elämänmakuiset kuvat ja arjen aitous puhuttelevat ja koskettavat uuden kodin hankkimista suunnittelevaa.

Monikanavaisen brändiuudistuksen yhteydessä uudistettiin kaikki Älvsbytalon markkinointi- ja myyntimateriaalit, esim. verkkosivusto www.alvsbytalo.fi, talokuvasto ja esitteet, messuosasto, ilmoituspohjat, myyjien esittelytilanteissa ja sähköisessä markkinoinnissa käyttämät materiaalit. Samalla jatkoimme jo aiemmin aloittamamme vahvaa digimarkkinoinnin kehittämistä. Brändin uudistuksen myötä Älvsbytalo saavutti merkittäviä tuloksia: 2017 tilattujen kuvastojen määrä kaksinkertaistui, samoin verkkosivuston kävijämäärä. Facebook-sivujen seuraajamäärä kasvoi vuoden 2017 aikana 7 700:sta noin 12 000:en.

Kiinnostuitko?
Jätä yhteystietosi niin jutellaan lisää.