Avoimen palautteen analyysi

Kartoita asiakaspalautteen viestien teemat ja sävy

Avoimen palautteen analyysilla kartoitetaan ydinviestien teemat ja sävy suuresta viestimäärästä. Sen avulla saat kokonaiskuvan vastauksista kysymyksittäin tai vertailutiedon eri asiakasryhmien vastauksista.

Analyysillä saadaan selville esimerkiksi minkä tyyppistä asiakastyytyväisyys tai -tyytymättömyys on, ja kuinka arvostelijoita ja passiivisia asiakkaita nostetaan suosittelijoiksi. Analyysi tukee kymmentä eri kieltä. Vaikka vastaukset olisivat eri kielillä, niitä ei tarvitse kääntää analyysia varten.

 

 

 

Avoimen palautteen analyysi sopii

  • tutkimuksiin, joissa on paljon vastaajia ja vähintään yksi avoin kysymys,
  • tutkimuksiin, joissa on paljon avoimia kysymyksiä,
  • kun halutaan vertailla eri asiakasryhmien tai henkilöstöyksikköjen vastauksia sekä
  • yksittäisiin ja jatkuviin tutkimuksiin, myös asiakkaan itse keräämään aineistoon.