Ari Vallin

Kirjoittaja

Innolink Staffin toimitusjohtajan Varvion Jarkon kanssa lanseerasimme tämän sanonnan jo pelivuosinamme. Kun kävimme lounaalla, vierailimme toistemme luona pelaamassa Playstationia tai treenasimme seuraavaa kautta varten, tapaaminen päättyi aina sanontaan ’always a pleasure’. Yhteen sanontaan kiteytyy se, että tapaaminen on jälleen ollut mukava ja tuonut valon pilkahduksen harmaan arjen keskelle.

Minulta kysytään usein, että mikä oli paras asia jääkiekkourallani. Moni odottaa vastauksen olevan 6 Suomen mestaruutta, Ruotsin mestaruus tai kenties se yksi maali Raksilassa 11.4.2004 ajassa 63.55.  Aika harvoin – tuskin koskaan – vastaan jonkun edellä mainituista. Vastaukseni on kuitenkin ne mahtavat ihmiset, joihin sain kunnian tutustua jääkiekkoilijan urani aikana. Jääkiekossa minulle ei ikinä ollut tärkeintä maalinteko tai maalin syöttäminen vaan se, jos pystyin auttamaan joukkuetovereitani pahassa paikassa. Sitähän joukkuepelaaminen on parhaimmillaan, saada vierustoveri näyttämään hyvältä.

Myös asiakaspäällikkönä olemisessa parasta on uusiin ihmisiin tutustuminen sekä heidän työhönsä syventyminen. Olen tällä muutaman vuoden mittaisella toimistotyöurallani jatkanut siitä mihin urheilu-urallani jäin. Olen edelleen kiinnostunut ihmisistä, heidän tarinoistaan sekä auttamaan heitä parempaan työsuoritukseen.

Arvostin rehellistä ja suoraviivaista peliä kaukalossa. Opin lätkäkopissa puhumaan asioista suoraan ja kiertelemättä. Samaa tapaa toteutan nykyään liike-elämässä. Asiakastapaamisissa avoin keskustelu johtaa aina parhaaseen lopputulokseen. Saamme nopeasti yhteisen käsityksen siitä, että onko meidän avullemme tarvetta ja pystymmekö tuottamaan asiakkaalle lisäarvoa.

Asiakaspäällikkönä autan asiakkaitani ratkaisemaan omaan liiketoimintaansa liittyviä haasteita. Haluan luoda rennon ympäristön yhteistyölle ja minulle voi soittaa muissakin kuin työhön liittyvissä asioissa. Harvoin olen esimerkiksi golf-kierroksesta kieltäytynyt. Edelleen työssäni parasta ovat ihmiset – päättyväthän tapaamisemme aina sanontaan ’always a pleasure’.

Katso videolta, mitä jääkiekon jälkeinen urani asiakkaiden parissa pitää sisällään. Poutun Kimmo Backmanin kanssa pureuduimme yhdessä suoraviivaisesti Poutun haasteisiin. Lopputulema ratkaisusta on koostettu tälle videolle. Always a pleasure – ja yhteinen matka jatkukoon, Kimmo!

 

 

Tästä linkistä pääset Pouttu Oy -projektin tarkempaan kuvaukseen:
CASE POUTTU

 

Ari Vallin
Asiakaspäällikkö
Innolink

Tutustu Innolinkin tiedolla johtamisen palveluihimme
#innolink #pouttu #tutkimus #analytiikka #tiedollajohtaminen

 


Viimeisimmät blogit: